lördag 10 januari 2015

99: Första (9 av 365)


För drygt 2 år sen fick jag ett tips om att göra amningsarmband eftersom det inte var helt lätt att få tag på. Sen dess har den tanken dykt upp då och då men jag har inte riktigt kommit mig för att prova. Nu har jag äntligen gjort mitt första amingsarmband. Berlocken kan man flytta och sätta på det klockslag man ammade senast. Armbandet bär man på samma arm vars sida man ammade senast. På det viset får man en enkel hjälp att komma ihåg både när och vilket bröst man senast ammade. Jag har inga barn själv så vet inte om det är funktionellt men hoppas att några som har eller har haft små barn kommer med synpunkter :)

4 kommentarer:

  1. Spännande armband, har aldrig sett sådana förut! Har å andra sidan aldrig ammat :) Fint foto och fint armband!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag hade heller aldrig sett såna men blev, som sagt, tipsad för drygt två år sen att det fanns efterfrågan... Vet inte om det finns det nu men det var kul att testa att göra :)

      Radera
  2. Spännande ide. Jag som ammat fyra barn skulle nog inte använt det. Eller jo, för att det är snyggt :) Jag har låtit barnen bestämma själva när de ätit och sen gått på känn vilken sida det varit dags att äta ifrån. Men som sagt. Ett väldigt fint armband.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag läste lite om det innan jag gjorde det och det verkade vara VÄLDIGT delade meningar om huruvida det var en bra grej eller inte... Det är säkert olika hur man är som person och vilket barn man har kanske... Tack för din kommentar!

      Radera